Történetek, tapasztalatok

Zajlik az élet. :)

A BMPCC 4k és a BRAW új dimenziókat nyitott nálunk

Jó ideje a Panasonic GH sorozatának ökoszisztémájával dolgoztunk. Gyakorlatilag közel 10 éven át. Panaszunk egy szál se, zseniális volt a maga idejében a GH3 és aztán a GH5 meg egyszerűen fenomenális volt. A 4k 50 fps 400 mbit/sec 10bit ALL-Intra videó egyszerűen lenyűgöző, ez a minőség a mai napig megállja a helyét a piacon. Ugyanakkor…

Tovább

A rossz kép jobb, mintha a hang hibádzik :o

Manapság, amikor már minden 4k és LiquidRetina, azt gondolhatjuk, hogy elegendő önmagában a vizualitás a nézők megnyeréséhez. Sajnos el kell, hogy keserítsük az eképpen gondolkodókat: a jó hangnál fontosabb nincs! Alap, hogy a hangminőségünk rendben legyen, mind a bitrátát, zajmentességet, és az igényes mixet illetően. A részletekbe bocsátkozás nélkül, alább fogyasztásra kínálunk két különböző médiatartalmat.…

Tovább

5, majd 3p, 2:20, egy-tizenöt, 0:59 aztán csak 6

A fenti cím talán gagyogásnak tűnhet, magyarázat nélkül ebben a formában  az is. Azt sűrítettük bele, hogy mik az uralkodó videós hossz-trendek, ahogy haladunk előre az időben. A 2010-es évek hajnalán – jól emlékszünk – még az volt a mondás, hogy 5 percnél ne legyen hosszabb az anyag. Annyit még ki lehet bírni, sőt, simán…

Tovább

A célközönség meghatározása nélkül nincs jó kontent

Szinte közhelyes lesz ez a kis blogbejegyzés, de annál fontosabb. Egy iránytű, amit tervezésénél mindig elő tudunk venni. Egy világítótorony, amely a brainstorming viharában állandó fénnyel kell hogy égjen. Egy sarokpont, egy origó, egy fundamentum, és sorolni lehetne még a közhelyeket és jó dumákat, de az a lényeg, hogy a célközönségünk és a saját szervezetünk…

Tovább

A „sínen húzás” hatása új dimenzióba helyezi a filmed

Slider – avagy kamerasín. Gimbal – avagy motorikus kézi stabilizátor. Glidecam – avagy kisúlyozott mobil kameraállvány. Mindegyik imént felsorolt eszköz azt a célt szolgálja, hogy a kamera térben mozgatása során jelentkező rázkódásokat csillapítsa. Ezzel a rezgések minimálisra csökkennek, a felvett kép pedig már nyersanyagként is egyfajta kiegyensúlyozottságot fog képviselni. Szó szerint, kiegyen-súly-ozottság. A remegő kép…

Tovább

Idő, idő, idő –>> Használj autófókuszt

A DSLR géppel forgatás nagy előnye, hogy az egyszerű és kompakt hardware megoldások miatt lényegesen gyorsabban tudunk dolgozni, mint a hagyományos vállkamerákkal. Bár a „nagy dög” kamerák prezstízsértékét nem becsüljük alá, sőt, tudjuk jól, hogy bizonyos helyzetekben a méret a lényeg, de  a DSLR gépekkel sokkal sokoldalúbban tudunk komponálni: földről, ölből, vállból, fentről, ahogy akarjuk.…

Tovább

Az aláfestő zene önmagában elegendő „tartalom”?

A céges videóklipek (pl. hangulatos esemény beszámoló) egyik fő és visszatérő jellemzője, hogy szépen megkomponált vágóképek sorakoznak egymás után nagyon motiváló zenére. Ez a véleményünk szerint a régi idők mozija. Abban a korban volt „nagy szám” ez a fajta filmkészítés, amikor még önmagában a formátum képes volt elkápráztatni a nézők többségét. A HD technológiák széles…

Tovább

Full Frame vagy MFT? Szerintünk MFT.

Régi nagy dilemma a fotósok, videósok, filmesek között, hogy a méret-e a lényeg. Mármint a kamera szenzorának a mérete. A mi csapatunk az MFT, vagyis a Micro Four Thirds, vagyis a mikro-négyharmad mellett tette le a voksát annak idején, amikor szintugrás volt. A 35mm FF és az MFT szenzorok közötti alapvető különbséget ez az ábra…

Tovább

A kevesebb néha több

Az egyik nagyvállalati ügyfelünk kért fel bennünket arra, hogy az ő nagyvállalati ügyfeleik igazgatóival készítsünk interjú felvétel sorozatot. A riportert a projekt egyik szakmai médiapartnere biztosította, a technikai stáb pedig mi voltunk. Több ilyen anyag is elkészült a kezdés után, és valójában működött a dolog, ami azt jelenti, hogy minden a megbeszéltek szerint történt. Érkezett…

Tovább