A BMPCC 4k és a BRAW új dimenziókat nyitott nálunk

Jó ideje a Panasonic GH sorozatának ökoszisztémájával dolgoztunk. Gyakorlatilag közel 10 éven át. Panaszunk egy szál se, zseniális volt a maga idejében a GH3 és aztán a GH5 meg egyszerűen fenomenális volt. A 4k 50 fps 400 mbit/sec 10bit ALL-Intra videó egyszerűen lenyűgöző, ez a minőség a mai napig megállja a helyét a piacon. Ugyanakkor mindig is ott kopogott az ajtón a régi álom, a Blackmagic Design kameráira átállás. A vágyott álom végre bekövetkezett.

Kettő Blackmagic Pocket Cinema Camera 4k (BMPCC 4k) állt glédába nálunk idén tavasszal. A felbontás, mint a nevéből is látszik, 4k (3840×2160 px) – ennél nagyobb képméretre egyelőre nincsen szükség. A kamera lényege azonban nem is ez, hanem a BRAW nyers formátum, ami talán nem mozgóképet, mintsem inkább adatot rögzít egy SSD meghajtóra. Nem kicsik a fájlok, de cserében amit utómunkában, a fényeléskor ki lehet hozni belőle, az parádés. Majdnem (de azért csak majdnem), el lehet érni a híres Arri Alexa look-ot, de lássuk be, hiányzik ahhoz vagy 3-4 lépésnyi kontraszt-dinamika. Ezzel együtt is, csodálatos a képe és igazi kis kezesbárány.

2 Sirui anamorf lencse (24mm, 50mm) is bekerült a garmadába, ezekkel pedig a szett már-már kacsint a „cinematic” képi világ felé. Persze a világításon és a képbalanszon továbbra is sok minden múlik, de ha ideálissá tesszük a forgatási körülményeket, a cucc hálás lesz. No meg az ügyfél is elégedett, amikor viszontlátja a forgatott anyagot: win-win.